De eerste dagen 'mindermoneymaand'

De eerste vier dagen van de 'mindermoneymaand' zijn inmiddels voorbij. En wat echt nooit gebeurt, gebeurde nu wel: we aten 2 keer ergens anders.. Dat geeft natuurlijk wel een beetje een vertekend beeld in het hele uitgavepatroon. Ook hebben we nog wat voorraad, die ik wel gewoon gebruik. Ik verwacht daarom ook dat we het deze week ook makkelijk gaan redden met de 100 euro.

Ezra maakte een planning voor me die ik invul. Zo weet iedereen wat er wanneer gegeten gaat worden. En is het ook nog eens heel makkelijk inkopen.


Zaterdag aten we restjes en wat brood. 's Avonds aten we bij mijn ouders.
Zondag aten we pastinaak-tomatensoep. Pastinaak had ik nog liggen en de tomaten zaten in het tgtg-pakket wat ik vorige week kocht. 
Maandag aten we snijbonen (over van vorige week), aardappels (uit voorraad) en zigeunerschnitzels (gekocht met sticker, kosten 2,02 euro)
Vandaag, dinsdag, aten we elders.

Zo komt het dat we nu nog maar 22 euro uitgaven. Gisteren kocht ik al wat boodschappen voor morgen: een pakje passata voor in de pasta en wat fruit. Dus voor morgen verwacht ik ook geen uitgaven verder.

Ik denk dat het moeilijker wordt als de voorraden op beginnen te raken. Daarom doen we nu ook al echt wel zuinig, zodat we de volgende weken iets meer te besteden hebben.


Reacties

  1. Wat vindt jij van pastinaak? Ze vonden het hier niet lekker. Ik wel.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij lusten het graag maar de kinderen zijn er niet zo dol op hoor.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1