Het lukt!

Inmiddels zitten we op dag 12 van de mindermoneymaand, en tot nu toe gaat het prima! Natuurlijk slinkt de voorraad, maar dat mag. Waar het me normaal bijna niet lukt om bepaalde producten echt op te maken, lukt dat nu wel, en eigenlijk is dat best een fijn gevoel. 

Vandaag kocht ik een toogoodtogo-pakket bij de Lidl. En tot mijn grote verrassing zaten er asperges in. Als ik iets niet had verwacht te eten deze meimaand was het wel asperges! Het was een fijn pakket:

  • Soeppakket aspergesoep (ik maak er een hartige taart van)
  • Zakje bio aardappelen
  • Chinese kool
  • Bakje champignons (nasi)
  • 3 bosjes lente-ui
  • 6 tomaten
  • 1 appel
  • 3 kiwi's
  • 4 perziken
  • 1 prei (nasi)
De prei en het bakje champignons verdween al in de nasi van vandaag. 

Voorbeeld van afbeelding

Vorige week wilde manlief wel even boodschappen voor me doen om 7:45 uur 's morgens. Hij zou vlees halen voor die avond maar kwam thuis met 7 pakjes vlees van 50 cent per stuk! Was dat even geluk hebben! 

Ook de groente kopen we vaker dan normaal voor 25 cent. We moeten er wel op tijd voor opstaan, maar dan heb je ook wat!

Voorbeeld van afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat het wel wat inspanning en planning kost. Ook wordt er alsmaar heen en weer geschoven met maaltijden, want ja, als ik vandaag goedkoop andijvie kan kopen mag de rode kool nog even in de diepvries blijven zitten. Maar het is zeker de moeite waard! Van de zakjes ovengroente maakte ik een pan heerlijke soep voor de lunch.

Vorige week schreef Ezra op het bord in de keuken: 'Aan eten geen gebrek hier'. En zo is het ook. Tot nu toe redden we het prima van de 100 euro per week. Met natuurlijk nog wel wat voorraad dat gebruikt wordt én de wetenschap dat je per juni weer meer uit kan geven. Dat maakt nogal een verschil met iemand die het echt alleen van de 100 euro moet doen.

Voorbeeld van afbeelding


De uitgaven van vorige week waren 89,15 euro, deze week staat de teller inmiddels op 44,63 euro. Ik kocht onder andere luiers, wasmiddel en wc-papier. Een beetje zuur geld vind ik dat wel hoor.

Voor de mensen die willen weten wat we hebben gegeten afgelopen dagen:
5 mei: Wortels, kriel (25 cent), Hollands pannetje (voorraad), varkensfiletlapje (50 cent)
6 mei: Fusilli, fusilli (voorraad), gehakt (25 cent), 3 zakken roerbakgroenten (75 cent), geraspte kaas uit de diepvries
7 mei: Patat en een frikandel
8 mei: Restjes en erwtensoep uit blik (groot blik, 1 euro, voorraad)
9 mei: Tomaten-venkelsoep met warme broodjes
10 mei: Doperwten (1,50), krieltjes (25 cent), varkensfiletlapje (50 cent)
11 mei: Andijviestamppot met stukjes kip (2 x 25 cent, 1 x 50 cent), soep (van ovengroente 25 cent)
12 mei: Nasi met saté en een gebakken eitje (rijst uit de diepvries, roerbakgroente 25 cent, prei + champignons tgtg-pakket, 2 paprika's gratis, 1 uit (voorraad), sate uit voorraad.

Brood bakken we zelf en het meel daarvoor hebben we op voorraad. Van elk brood dat ik bak haal ik een euro van m'n budget af.

Fruit eten we elke dag onze gewone portie.

Zoals je ziet, we hebben niks te klagen! 




Reacties

  1. Super knap hoor, jullie zijn echt goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geven jullie normaal uit aan boodschappen?
    Zijn wasbare luiers en zelfgemaakt wasmiddel niks voor jullie?
    Groet, Yvonne D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongeveer 650-700 euro per maand.
      Wasbare luiers heb ik altijd gebruikt maar als ze groter worden plassen ze er doorheen. En zelfgemaakt wasmiddel hebben we geprobeerd, maar de was gaat stinken.
      Bedankt voor je tips!

      Verwijderen
  3. Leuk! Je wordt er ook lekker creatief van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo knap. je plaatjes zijn bij mij niet te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1