Lockdown dag 17 tot en met 21

Ik loop een beetje achter met mijn 'dagboek'. Eens even kijken of ik nog wat dingen uit m'n geheugen kan schrijven.

Dag 17 is 1 januari, Nieuwjaarsdag. Ook van mijn kant wens ik jullie van harte Gods zegen toe voor 2021. 

De dag begon met een lichte kater. Niet echt natuurlijk, want alcohol drinken doen we maar weinig, maar een kater vanwege te weinig slaap. Maar zoals me geleerd is: 's avonds een vent, 'smorgens een vent, zo kwamen we toch ons bed maar uit. Om 10 uur begon de kerkdienst. Beter konden we het nieuwe jaar niet ingaan. 's Middags brachten we mijn oma raambezoek. Ze zei treffend: 'we zijn dit nieuwe jaar met elkaar ingegaan, ik hoop dat we 'm ook weer samen uit mogen gaan'. Daarna reden we door naar mijn ouders. Op afstand wensten we elkaar nieuwjaar. En 's avonds was het op tijd bedtijd!

2 januari, Zaterdag, klusjesdag. En vroeg naar bed om de slaap in te halen!

3 januari: Zondag, ik geniet altijd van deze rustdag in m'n drukke werkweek maar deze keer kon ik wat moeilijker de rust nemen. Na zoveel dagen weinig doen kriebelde het om weer aan de slag te gaan. 

4 januari: Maandag. We spraken met de jongens af om om 8 uur te ontbijten. Om 9 uur zou er een Bijbelverhaal verteld worden via de livestream. Fijn! Om 9 uur zaten Ezra en Abel er klaar voor en was de ontbijttafel weer opgeruimd en de vaatwasser ingeruimd. Om 10 uur had Abel de eerste zoom-meting. Ezra maakte zijn schoolwerk boven op zijn kamer. Boaz begon ook om 10 uur aan zijn eerste les.

Het was een bezige dag. Ik hielp hier en daar met schoolwerk maar zag gelukkig ook nog kans om m'n huishouden te doen en zelfs de boodschappen te doen bij AH.

5 januari: Dinsdag, vandaag dus.. We houden zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan, dus weer om 8 uur ontbijten. Al wordt het wel wat lastig hoor, dat ritme vasthouden. Als ik denk dat we koffie kunnen drinken blijkt er alweer een kind een meting/les te hebben. Daarom zet ik maar gewoon de doppers voor ze klaar en een bakje met een koekje. De kinderen die niet mee koffie kunnen drinken kunnen het zo zelf pakken.

Zelf kon ik de flow niet zo vinden vandaag. Ik was al licht verkouden maar heb nu ook een kriebelhoest. De hele morgen liep ik te dubben of ik me wel/niet moest laten testen. Uiteindelijk heb ik toch maar gebeld. Ik kon vanmiddag gelijk terecht, dus toen Levi sliep ben ik even alleen weggeweest. Zeldzaam in deze tijd ;-). Hoewel ik liever andere uitjes heb hoor, maar goed. Nu moet ik dus thuis blijven totdat ik de uitslag heb. Zelf denk ik een gewoon verkoudheidje maar omdat een verkoudheid tegenwoordig ook iets anders kan betekenen en ik mijn verantwoordelijkheid hierin wilde nemen dus toch maar een test. 

Ik probeer nog even een blog te typen met m'n eetplan van deze week en dan is het weer bedtijd.

Hoe ervaren jullie het meer thuis zijn?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1