Plannetjes voor 2021

Als gezin vinden we het leuk om plannetjes voor het nieuwe jaar te bedenken. Dat mogen leuke dingen zijn maar ook uitdagingen. Zelf vind ik dat ook erg leuk. Voor 2021 hebben we het volgende bedacht:

- Elke zondag eten we een andere soep zodat we aan het einde van het jaar 52 soorten soep gegeten hebben. We hebben nu al vrij veel variatie, we zijn niet van die mensen die groente- kippen en tomatensoep afwisselen (al is daar niks mis mee). Ik heb even terug gekeken en zag dat we het afgelopen jaar 18 soorten soep gegeten hebben. Ik heb inmiddels 52 soorten soeprecepten gevonden. Een beetje spannend is het wel hoor want heb je ooit gehoord van pompoen - pindasoep met ei? Nou, nu wel, haha! Voor de eerste zondag staat courgettesoep met spinazie gepland. Ik begin bewust met een wat 'veilige' soep. We hebben namelijk afgesproken dat iedereen tenminste 3 hapjes moet proberen. En het is gewoon fijn als de eerste soep dat goed gekeurd wordt. Ik houd jullie op de hoogte!

- 12 provincies bezoeken. 12 maanden en 12 provincies, dat moet lukken toch? Het doel is dan om in die provincie een (gratis) uitje te maken én een geocache te zoeken. Ik maakte in mijn bullet journal al een pagina om de eventuele tips bij te houden en af te strepen waar we geweest zijn.


Mochten jullie tips voor me hebben, ze zijn van harte welkom! We zoeken bij voorkeur gratis uitjes, geschikt voor kinderen in de leeftijd van 1 t/m 13 jaar.

Verder heb ik voor mezelf ook nog wel wat ideetjes hoor. Ik wil graag nog 10 kilo afvallen. Dit jaar ben ik al 10 kilo afgevallen, dus ik weet hoe het moet. Verdere 'goede voornemens' doe ik niet, je kunt tenslotte elke dag beginnen met een goed voornemen.
Wat ik wel van plan ben is om elke maand een doel te stellen. Dat zal veelal een huishoudelijk doel zijn.
Voor de maand januari is mijn doel om de voorraad zo veel mogelijk op te maken zodat ik de voorraadkast weer netjes kan organiseren.

Doe jij aan goede voornemens? En zo ja, wat zijn je goede voornemens?


Reacties

  1. Leuke goede voornemens. Welke soepen heb je allemaal al gegeten? Ik ben dol op soep. Mijn doel is minder (meer bewust bedoel ik) op social media, meer blogjes schrijven, iedere week iemand ontmoeten/ spreken, een paar app contacten verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Eetplan week 1