Lockdown dag 9 tot en met 13

Deze keer een aantal dagen tegelijk. Tijdens de kerstdagen en op zondag heb ik bewust de computer uitgelaten. Het gezin gaat dan voor.
Ik was gebleven bij donderdag 24 december. Ik deed wat laatste klusjes en bakte een appeltaart en tulband voor 1e en 2e kerstdag.

 

Onze jongens zijn niet zo dol op bijzondere taarten, maar dit gaat er altijd in. 
Ook plaatste ik een bestelling bij Lidl - shop. De verzendkosten kreeg ik gratis en omdat we nog wat kampeerspullen nodig hadden bestelde ik deze alvast. De bestelling is nog niet binnen, maar ik ben benieuwd. Later hoop ik nog eens te schrijven over ons kampeeravontuur.
's Avonds luisterden manlief en ik het orgelconcert van Marco den Toom, vanuit de Oude Kerk in Amsterdam. Om kippenvel van te krijgen, zo mooi! En wat is het orgel mooi gerestaureerd! Overigens kun je het concert nog steeds beluisteren via 'joeptjoep'. 

1e kerstdag waren we als gezin bij elkaar. We luisterden de kerkdiensten en aten tussendoor een heerlijke maaltijd. Kiprollade voor de jongens, biefstuk voor ons. Gekookte bloemkool met lekkere jus en aardappeltoefjes. Vooraf een pasteitje en als toetje sorbetijs/cheesecake. Er was genoeg voor iedereen en het kleine beetje dat over was aten we 's avonds op. 

2e kerstdag hadden we kinderkerstfeest. De dienst is dan vooral gericht op de kinderen. Veel muziek/zingen, het kerstverhaal en een vrij verhaal.
Na de dienst kwamen vrienden met hun dochter op bezoek. We dronken koffie met de tulband en aten als maaltijd 'hapjes'. 2 salades, stokbrood, balletjes kip, kippenpootjes, tomaatjes, komkommer, wrap, enz. Als toetje maakte ik snelle monchoutaart en voor de kinderen was er een ijsje. Niet alles kwam op, maar de restjes aten we zondagavond op. Zo hebben we niets weg hoeven gooien. 

Zondag hielden we gewoon zondag, zoals we gewend zijn. Al breekt me dat wel op hoor, al die 'zit'dagen achter elkaar. Ik besloot daarom ook maar om maandag weer te gaan vasten. Ik ontbijt dan na 10 uur. M'n hele buik lijkt in de war door al dat andere eten. Zo gezegd, zo gedaan, ik ontbeet om 11:15 uur, dronk veel water en nu gaat het weer beter, fijn! Het echte vasten begint weer na de feestdagen, nu sjoemel ik nog een beetje. 

Maandag had ik gereserveerd als klusjesdag. Ik wilde alles stoffen en zuigen, 2 bedden verschonen, 4 wassen draaien, de hangende was wegwerken, de douche en wc schoonmaken en de keuken soppen. Dat is me gelukt dankzij manlief, die voor de kinderen zorgde. Zo, nu hoef ik deze week alleen nog maar bij te houden en de vloer te dweilen. 's Avonds wandelde ik met m'n vriendin. Dat doen we elke week en ik kijk er naar uit. Zelfs gisteren, toen het nog regende ook, gingen we lekker aan de wandel. We hebben altijd genoeg te bespreken en voordat je het weet zit je op een aantal kilometers. 

Nog 3 dagen te gaan tot de jaarwisseling. Ik zal blij zijn als alles weer 'gewoon' is. Hoewel je je af kunt vragen wat 'gewoon' is in deze tijd.

Heb je fijne kerstdagen gehad?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1