Lockdown dag 4 en 5

Ik kwam er zaterdag niet aan toe om nog een blogje te typen. We deden allerhande klusjes in huis. Manlief ging vlees halen bij de vleesboer met de jongste drie kinderen. Overigens een aanrader als je in de buurt van Achterberg woont. Vleesboerderij Het Binnenveld

Ik bakte een carrotcake. Daar had ik zo'n zin in! In het bakken, maar ook in het opeten. Ik bracht ook maar een stuk naar de buren, anders hadden we wel heel veel taart dit weekend. De buurvrouw zei dat ze met al dat thuiszitten gewoon zin had om een puzzel te kopen. Wij hebben er een aantal liggen, dus kon ze die van ons lenen. Hoeft er ook niks nieuws gekocht te worden.

Verder knipte ik het haar van manlief. Hij is sinds maart de kappers dicht gingen niet meer naar de kapper geweest. Ik heb inmiddels genoeg kunnen oefenen, en al zeg ik het zelf, het lukt heel aardig! Ook de oudste drie knip ik nu regelmatig zelf. Ze zijn sinds maart twee keer naar de kapper geweest. Dan knipt de kapper het model er weer goed in en knip ik het daarna weer een aantal keer zelf. Dat gaat prima! Alleen de jongste twee gaan tot nu toe nog helemaal naar de kapper. Juda heeft langer haar en dat lukt me niet om te knippen. Levi is vreselijk bang voor de tondeuse en raakt helemaal overstuur als ik zijn haar knip. Bij de kapper huilt hij ook wel, maar zij is een stuk sneller ;-). Al met al leverde dat zelf knippen wel een besparing op van zo'n 300 euro. 

Zaterdagavond hadden we niks. We luisterden naar een online concert. Heerlijk!

Zondag mochten we twee keer naar de 'kerk'. We komen met een aantal gemeenteleden samen in een kantoorpand. Netjes op ruime afstand, mét mondkapje enzo, maar toch sámen met anderen. Wie had ooit kunnen denken dat wat ooit normaal was nu zo bijzonder is?

Hoe was jullie weekend?

ps. ik krijg de foto's alsmaar niet geüpload. Meer mensen dit probleem? 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1