Lockdown dag 3

Vanmorgen hadden de jongens een digitale kerstviering van school. Ze zaten bij elkaar op een kamer, manlief aan het werk en ik met de jongste kinderen beneden. Dat ging prima! Oudste was met een half uur klaar en vroeg of hij koekjes mocht bakken. Uiteraard! Hij kan het bijna zelfstandig en Juda mocht helpen. Levi nam ik mee naar boven om de douche schoon te maken. Ik zet hem dan in z'n bedje met wat speelgoed, hij houd dat zo een half uurtje vol. Zo kon ik ook nog mooi even de zolderkamers stoffen. Die waren deze week aan de beurt voor een grotere beurt. Ik had een aantal dingen gepland, maar ben alleen aan het nakijken van de kleding toegekomen. De rest moet maar wachten totdat de jongens weer naar school gaan.

Het nakijken van de kleding is trouwens niet zo'n moeilijk klusje hoor. Abel had een trui te weinig, dus schoof ik er van Ezra één door. Ezra kreeg er één van de voorraadstapel met gekregen kleding, en zo hadden ze allebei weer voldoende. Ik legde de stapeltjes weer netjes recht en verwisselde een plank. Echt, als je dit regelmatig doet stelt het niks voor. Voordeel van flylady. Of nou ja.. een beetje flylady en een beetje Helma, maar het werkt best.

Voor de lunch deed ik nog snel de boodschappen. Nare bedoeling deze keer. Dranghekken voor de deuren en een medewerkster die navraagt of je van hetzelfde huishouden bent. Er mag er maar één persoon per huishouden naar binnen, anders komen ze karren tekort. Maar goed, ik heb de boodschappen weer binnen voor een dag of 5. 

Na de lunch bedachten de oudste drie dat ze auto's gingen spotten bij de snelweg. Het leek me een leuk plan. Camera's mee, flessen water erbij. Waar ik niet over nagedacht had is dat autobestuurders er last van konden hebben. Ze zijn weggestuurd door de politie, er hadden mensen gebeld die dachten dat ze bij de vangrail aan het spelen waren. Helaas.. dan maar iets anders bedenken!

Zelf deed ik best veel vandaag, maar omdat het zo rommelig is in huis (lees: heen en weer lopende kinderen, incl vriendjes) heb ik het gevoel dat ik niks gedaan heb vandaag. Maar als ik m'n lijstje nakijk heb ik m'n vrijdagavond wel weer verdiend, dus daar ga ik nu maar eens lekker van genieten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1