Lockdown dag 2

En ja hoor, we zaten weer om 8 uur aan het ontbijt. De jongens rommelden vanmorgen maar wat aan. Abel kon zo snel z'n draai niet vinden, dus liet ik hem wat lekkers maken voor bij de koffie. Supersimpel, maar hij was even bezig.


Ontbijtkoek uitsnijden met een koekjesvorm. Poedersuiker mengen met (weinig!) water, en erop smeren. Strooisel erover en laten drogen. Klaar!

Ik bracht nog wat kerstkaarten weg en haalde 6 glazen op die ik via de weggeefhoek kreeg. Ik ben er blij mee. Het zijn 6 identieke glazen, en hier gaat weleens wat kapot, dus nu kunnen we weer vooruit.

Vanmiddag kookte ik een pannetje 'luie soep'. Groentesoep met kant en klare balletjes, een zakje soepgroenten en vermicelli. De jongens eten het graag, en ik ben blij dat ze wat extra groente binnenkrijgen. 
Na de lunch was het tijd om de schoolspullen op te halen op school. Ik fietste mee met de bakfiets, in m'n achterhoofd nog de volle tassen van de vorige keer. Deze keer was het maar weinig en achteraf gezien hadden ze het prima zelf mee kunnen nemen. Maar ach.. zo had ik ook weer wat extra beweging.

Ook vanmiddag was wat sloom. Maar daar is het tenslotte ook vakantie voor. Ik ben allang blij als de was, de wc en de badkamer op orde is.

Vanavond was er een gemeenteavond die ik online meeluisterde. En zo was m'n dag toch wel weer gevuld. Rest ons nog om een kerstmenu samen te stellen, wat ik een behoorlijke uitdaging vind. Mocht je tips hebben die 1. makkelijk te maken, 2. kindvriendelijk, 3. niet al te duur zijn, dan zijn ze welkom!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1