Lockdown dag 1

Gisteravond spraken we met de kinderen af dat we om 8 uur zouden ontbijten. En warempel, iedereen zat om 8 uur aan tafel. Zelf ontbijt ik niet, ik ben nog steeds op dieet en vast tot 10 uur. 

Na het ontbijt poetste ik snel de badkamer, hing een was op en maakte de tas klaar. Manlief pompte nog even de fietsbanden op. Het 'uitje' van vandaag kon van start. Ik fietste met de kinderen naar m'n ouders, we dronken koffie en we lunchten er. De jongens speelden een poos buiten en ik kletste bij met m'n moeder en zus. Hé, gezellig, het was zo'n poos geleden! 

Na de lunch fietsten we weer terug. Zo hebben we bij elkaar toch bijna 20 kilometer gefietst. Levi was in de bakfiets in slaap gevallen, dus hoefde hij thuis niet meer naar bed. Hij slaapt dan toch niet meer. Manlief moest vandaag gewoon werken en is pas vanavond laat thuis. 

Ik haalde vanmiddag nog een toogoodtogo-pakket op bij de Lidl. Over het algemeen zijn dat goede pakketten en zit er behoorlijk wat groente en/of fruit in. Zo ook vandaag.


Ik probeer dan gelijk een bestemming te vinden voor de producten in het pakket. Fruit gaat op de fruitschaal, dat komt wel op. Het pakket (curry) eten we zaterdag, de wortels gaan in de koelkast en de prei in de erwtensoep van vrijdag. En dan hebben we nog snackkomkommertjes.. nou.. die worden gesnackt. We hebben een paar komkommerliefhebbers, dus komen ze altijd van pas. Wortels heb ik eigenlijk altijd in huis en laat ik nu net de laatste twee gebruikt hebben?! Een fijn pakket weer!

We aten vroeg vanavond. Kriel, vis en snijbonen met 2 wortels in schijfjes gesneden. Makkelijk, omdat manlief niet thuis was en de kinderen dit goed eten, en gezond. En als toetje een smoothy. Dat maak ik meestal één keer per week. Een extra vitamineshot. Heel makkelijk: een pakje diepvriesfruit, 2 of 3 bananen en een halve liter yoghurt in de blender.


We drinken dit uit het glas waar we tijdens de maaltijd al water uit gedronken hebben met een siliconen rietje. Deze zijn dik genoeg om de dikke smoothy door te drinken, ideaal!

Vanavond werkte ik nog wat strijk weg, daar was ik vandaag niet aan toegekomen. De airfrayer nam ik ook onder handen, zodat hij er weer schoon bij staat voor de kerstdagen. De kinderen liggen inmiddels allemaal gedoucht en wel op bed. Tijd om de laatste dingen op te ruimen en op tijd te gaan slapen. 

Hoe was jouw dag?






Reacties

  1. Jullie hebben de dag goed besteed! Hier hebben we: uitgeslapen, kinderen zijn om de beurten in bad geweest en mochten een keer zo lang ze wilden. Zaten we pas half 3 aan de lunch 🙈
    Heb ik brood besteld bij de bakker en ben ik het vergeten op te halen. 🙈🙈
    Hebben ze zitten knutselen, luieren, lezen, freubelen. En waren ze ondanks het lage tempo, vreselijk moe vanavond. Heerlijk begin van de vakantie, al moeten niet alle dagen zo gaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt inderdaad heerlijk, behalve dat vergeten brood ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1