En daar zitten we weer..

Daar liet meneer Rutte me gisteren toch wel een beetje schrikken hoor. Ik had wel verwacht dat er wat meer maatregelen zouden komen, maar dat ook de kinderen thuis zouden komen te zitten, dat had ik niet verwacht.

Natuurlijk was het nieuws al bekend toen ze nog op school waren, dus kwamen ze zelf thuis met 'het nieuws'. Ze reageerden allemaal wat gelaten maar werden hoe langer hoe drukker. Dit gingen ze wél doen, en dat niet. De één wilde met z'n vriendje het schoolwerk maken, de ander elke dag vlogs maken en de derde zuchtte maar eens. Net als ik trouwens.. Want hoe lief ik ze allemaal ook heb, 5 weken met z'n allen thuis met weinig mogelijke uitjes is best een uitdaging. 

Ik heb m'n gedachten er eens over laten gaan. Ik ga eerst maar eens een duidelijke kalender maken voor aankomende dagen zodat duidelijk is wanneer er wat moet gebeuren. Daarnaast moeten we maar eens een lijstje maken met leuke dingen die we 's middags kunnen doen. Dingen als koekjes bakken en spelletjes doen enzo. Mocht je nog tips hebben, ze zijn welkom!

Vandaag zijn de oudste drie nog allemaal de deur uit. Manlief is ook nog naar zijn werk. Hij werkt in het onderwijs en blijft sowieso wel aan het werk, of dat op locatie of thuis zal zijn is per dag verschillend. 

Vanmorgen pakte ik nog wat klusjes op zodat ik deze week niet zoveel meer hoeft te doen. Dan kan ik me beter bezig houden met de kinderen. Aan het einde van de ochtend bracht ik met Juda en Levi de kerstkaarten naar de brievenbus. Juda heeft ze gemaakt, dat was een leuk klusje voor hem, en fijn low-budget voor mij. Twee vliegen in één klap.


Ik zal deze lockdown-weken proberen om dagelijks/regelmatig een blog te schrijven. Welkom om me te volgen en te reageren!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het lukt!

Plannetjes voor 2021

Eetplan week 1